mandag den 30. november 2015

Superhelte-pakkekalender :-)

Bettemanden er helt skudt i superhelte og derfor er temaet for pakkekalenderen superhelte....


Jeg læste hos Pia i slutningen af sommer, at hun havde bestilt turtles figurer og der blev jeg inspireret til pakkekalenderen, så hver enkelt figur udgør en pakke.


Og når jeg nu alligevel bestilte, så kunne jeg lige så godt bestille nogle superhelte også :-)


2 små Lego poser i Ninjago serien.


Ninjago bliver set en del på netflix, så det blev til nogle flere afsnit på DVD.


På denne blog var der mønster til superheltemasker i filt (jeg har ikke lavet dem alle). Så maskerne er pakket sammen med den pågældene superhelt i minifigur.


Det er blevet til 2 pakker med superheltestrømper fra H&M.


Lego Chima er også yndet at se på netflix, så der blev til en aktivitetsbog til juleferien.


Det kan selvfølgelig ikke være anderledes en en bluse med Avengers - købt her - nøj hvor har hun altid meget stof der frister.


Dette stof er ligeledes købt ved krøl stoffer.


Kronen på værket er denne spiderman dragt, jeg selv har kreeret efter denne tutorial og jeg syntes det fungerer ret godt, men jeg har jo af gode grunde ikke set den på endnu. Edderkoppen er lavet med strygestof og ellers er det lavet i bomuldsjersey.
Hvorfor gider man lave en dragt selv....hmmm ja det er ikke specielt meget billigere og tidsforbruget er størrer, men mest af alt, så er det fordi at jeg ikke selv kan klare det stof udklædningsdragter er lavet af og åndbarheden i købedragter er lig nul.

Glæder mig til at se hans glæde i morgen, når han får pakkekalenderen - dog skal pakkerne i december først åbnes efter børnehave.

Men nu vil jeg pynte op til jul, så sønnike bliver overrasket når han står op i morgen :-)


12 kommentarer:

  1. Hold da op en fantastisk pakkekalender. Jeg har ledt over alt efter de turtles lego figurer og har kun kunne skaffe de røde, jeg kan se at Pia´s link ikke længere virker. Hvor købte du dine?
    Mvh Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg brugte linket, men tænker du kan søge på etsy på minifigures og turtles...jeg så i hvert fald en del andre annoncer...det skal lige siges, at de er rimeligt kompatible med lego, men er ikke lego...

      Slet
    2. Hej Maria. Når jeg følger mit link på mobilen, kommer der en masse lignende sæt frem, men ellers søg (som Anne også skriver) på TMNT minifigures så finder du helt sikkert nogen ;) kh Pia

      Slet
    3. Tak for hjælpen - jeg prøvede linket igen, og så virkede det heldigvis. Men det lignede så at det var udsolgt, så jeg må lige prøve mig frem igen, for de er da fantastiske de figurer.
      Kh Maria

      Slet
  2. Åh, det bliver han SÅ glad for! Jeg skal til at pakke 24 gaver ind til Askil - dem til Lara er klar - og jeg må indrømme, at jeg har været på hans værelse og finde lidt legetøj, han ikke vidste, han havde - den var nok ikke gået med Lara, men når man kun er 2,5 år opdager man det ikke;-)

    Kh
    Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Man må godt snyde lidt når børnene ikke er ældre :-) Deduden skal han nok blive lige så glad for noget glemt som for noget nyt :-)

      Slet
  3. Svar
    1. Tak skal du have og tak for inspirationen :-)

      Slet
  4. Det er simpelthen en rigtig god og gennemført ide!

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker...tror også at sønnike er vild med temaet, selvom han dog ikke helt forstår konceptet ;-)

      Slet
  5. Super ide ? rigtige drenge ting.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...