onsdag den 19. august 2015

Når man ammer...

Kan man lige så godt bruge tiden på at strikke lidt, når man nu alligevel skal sidde der :-)

Jeg strikkede den smukke hue sidste vinter til storebror og nu skulle lillebror også have én, for jeg havde jo masser af garn tilovers fra sidst.





Storebrors hue strikkede jeg efter denne opskrift og lille brors hue kommer herunder med lidt tilpasning i forhold til den oprindelige opskrift.

Str. ca. 3 mdr - 1/2 år

Slå 70 masker op på strømpepinde nr. 4 med to tråde Engeluld. Først er to tråde af den petroleumsblå og ved farveskiftet, så skrifter jeg den ene tråd ud med en grå og derfor får den en meleret effekt.

Strik rib, dvs. skiftevis ret og vrang indtil stykket måler 2,5 cm.

Skift til glatstrik ( det er her jeg skifter den ene tråd til en anden farve) og tag 6 masker ud, jævnt fordelt på hele omgangen.

Strik lige op og for hver 2,5 cm skifter jeg farve på tråde. Når huen måler 12,5 cm, så strik 2 masker ret sammen – gentages hele rækken rundt.

Strik 2 omgang ret. Strik igen 2 masker ret sammen hele rækken rundt. Bryd garnet og træk det igennem de resterende masker. Hæft enden.

Lav efterfølgende en pompom til huens top og sy den fast i toppen af huen.

3 kommentarer:

  1. Ej, hvor er de bare blevet FEDE!!!
    Jeg håber det er ok, at jeg deler dit indlæg på min facebookside, så andre måske også kan få glæde af din idé?
    Kh Trine

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er bare helt i orden...håber andre får inspiration og glæde af det :-)

      Slet
    2. Godt gået, at du kan amme og strikke på een gang! Det ville jeg ønske, at jeg havde kunnet også :) og huerne er da super flotte! Farverne er virkelig fine :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...