torsdag den 6. august 2015

Hyldeblomstsaft med et tvist...inden sommerferien slutter :-)

Vi nyder tiden sammen her i starten af lillebrors liv og nyder barsel/ferie. Hverdagen starter igen på mandag, hvor manden skal på arbejde og storebror skal i børnehave.

Hvert år laver jeg hyledblomstsaft og dette år er ingen undtagelse. Jeg har lavet flere portioner og da jeg henkoger saften, kan jeg gemme den indtil næste år. Jeg laver i forhold til mængderne ud fra opskriften bag på tørsleffs citronsyre. Jeg bruger dog lime istedet for citron og laver både den lyse variant med almindeligt sukker og den mørke variant med brun farin.



Jeg sier lime, blomster og andet skidt fra og varmen saften op i en gryde. Når det koger hælder jeg på atamonskyllede glas og lukker straks. Så kan saften holde sig ved stuetemperatur/køligt et år (vær blot sikker på at glassene/flaskerne er vakuumlukkede når afkølet).

Jeg elsker hyldeblomst saft og det er så nemt at lave :-)

2 kommentarer:

  1. Ja hyldeblomstsaft er lækkert... Tænker kan man virkelig stadig finde hyldeblomster nogen steder

    SvarSlet
  2. Hvor ser det mums ud! Elsker hyldeblomstsaft! Og sikke et overskud du har - respekt!!!! Håber I får en dejlig og blid start på hverdagen i morgen... KH Lilly

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...