mandag den 26. januar 2015

Stofkøb for længe siden

Jeg vil næsten sige at det øjeblik jeg fandt ud af at jeg var gravid, så var jeg inde og bestille noget stof fra stofdepotet. De øverste 2 billeder er med stofrester, fra en restebunke jeg købte, så det havde ikke noget særligt projekt det skulle bruges til.







De sidste 3 billeder er stofstykker på 140x200cm, som først egentligt var tiltænkt bukser, som jeg afprøvede mønster på, som vist her. Men ved nærmere eftertanke har jeg også tænkt jeg kunne sy en kjole (altså med plads til maven)....de 2 nederste billeder viser stof, der er rimeligt fast og tungt, hvorimod det øverste er en lettere kvalitet, så den kunne måske blive til en sommerkjole istedet....hmmm. Stoffet på det midterste billede blev jeg inspireret til at købe pga af denne, men tror ikke jeg kan lave en sådan til en gravid mave ;-) Jeg kan nok ikke helt slippe kjoletanken pga. denne smukke kreation, men ved ikke helt om jeg kan lave den til en gravidmave, når der ikke er særligt meget stræk i stroffet....uha uha alle de beslutninger - hvad tænker du?

2 kommentarer:

  1. Uha, det er svært. Jeg turde ikke kaste mig ud i ventetøj ... men er heller ikke helt så skrap som dig. Men sy lige modellen i billigt stof først - det er jo super flotte stoffer du har købt

    SvarSlet
    Svar
    1. Tør godt kaste mig ud i modeller med tilrettelser, men decideret store rettelser (såsom formsyet kjole med plads til maven) er jeg ikke helt sikker på at jeg mestrer...det kan godt være jeg skal tage den mere sikre vej :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...