tirsdag den 13. januar 2015

At være lidt magelig...

Jeg ved ikke helt hvor jeg skal starte og slutte med mine tanker...so here goes: Jeg gider faktisk ikke være gravid, men jeg vil utroligt gerne have barnet. Ja det er jo lidt modsatrettede ønsker og behov, men det er sådan jeg har det. Det er ikke fordi jeg har store graviditetsgener - ja jeg har kvalmen første trimester, 2. trimester får jeg væskeophobning og karpaltunnelsyndrom, 3. trimester klør det grundet væsken i kroppen og der bliver meget lidt plads til maden (sådan var det i hvert fald sidste gang - billedet er også fra sidste graviditet). Jeg har heldigvis ikke, som nogle har, kvalme i hele graviditeten eller smerter. Jeg er heller ikke bange for fødsel, selvom det var noget af en omgang sidste gang. Jeg kan sagtens klare det og overskue det.....jeg gider bare ikke - er man så ikke blevet for magelig?


Der er ikke mange ting jeg nyder ved graviditeten, for mig er det mest nogen der har overtaget min krop for en stund og jeg affinder mig med det.
Jeg glæder mig bestemt heller ikke til at starte amning op - jeg er faktisk ikke den store fan af at skulle amme, men jeg gør det fordi det er godt for mit barn og for vores tilknytning til hinanden. Men hvor ville det da bare være nemmere (for mig) med flaske og flaskebørn er lige så sunde og raske. Og det er da også min backup-plan hvis amningen ikke fungerer.

Men jeg glæder mig helt utroligt til barsel, tiden til at gå hjemme og hygge med børnene.
Jeg glæder mig til aktiviteter kun for mig og baby.
Jeg glæder mig til at se bettemanden som storebror.
Jeg glæder mig til at være kreativ og sy ting til baby.
Jeg glæder mig til at se søskendeforholdet når de bliver ældre.

Jeg glæder mig generelt bare mest til at baby er 3 mdr.+....nogle gange syntes jeg at jeg er et utaknemmeligt skarn og alligevel så er det bare sådan jeg har det. Jeg skal nok få nydt tiden indimellem, men jeg ser fremad...

19 kommentarer:

  1. Kære Anne

    Sådan har jeg det også. Graviditet og især fødsel har aldrig været min kop the. Og det er jo helt ok at have det sådan. Det betyder jo ikke, at man ikke glæder sig over, at man er gravid, og at man er taknemmelig for, at et nyt barn er på vej.
    Jeg - til gengæld - glæder mig til at se det fine babytøj, du forhåbentligt får produceret i barslen;-)

    Kh
    Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg glæder mig faktisk enormt meget til at få kønnet at vide til næste scanning....for så skal der planlægges og kreeres ting til baby :-)

      Slet
  2. Det er altså fedt at du bare siger det som det er! :-) Jeg har det nemlig lige omvendt. Jeg synes det er dejligt at være gravid, men vil ikke have flere børn. Eller ville gerne hvis de kunne komme ud som 3-års. Jeg er bare ikke til babyer - heller ikke mine egne. Jeg har selvfølgelig altid elsket og passet dem efter alle kunstens regler da de var babyer, men nød jeg det - meget sjældent. Til gengæld er jeg vild med det nu hvor de er 4 og 7 år. :-) Og i tilfælde af jeg ikke har fået sagt det tidligere - så tillykke med det! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hmmm....det kan være vi skal lave en lille rugemor ordning...:-) Ej det går vist ikke...kender godt det med de uinteressante babyer...allerhelst fra 1 års alderen for vores vedkomne, men sådan en bestilling kan man vist ikke lave ;-)

      Slet
    2. Min veninde og jeg har tit joket med det - hun elsker babyer og er rigtig dårlig til at være gravid. ;)

      Slet
  3. Åh ja, der er jeg også anderledes. Drømmer jo så inderligt om at blive gravid og vil glæde mig til det ligeså meget som til at baby kommer en dag:-)
    Hvor langt er du nu henne nu?!
    Kh Jonna

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tog også både sin tid og problemer inden det lykkedes...så bevar håbet og roen, det skal nok komme. Jeg er på vej ind i 15. Uge...

      Slet
  4. Jeg har det på præcis samme måde. Vores yngste er 3 mdr nu og det er skønt! Graviditeten - øv! Jeg bliver heller ikke voldsomt syg, men som du skriver, så er jeg bare ikke mig selv. Al fornuft og gode vaner ryger, jeg er sådan rigtig øv-agtig i 9 mdr. Og lige så snart jeg har født - så er jeg mig selv igen. Yes!

    Men ja, det er skønt at se, i mit tilfælde storesøster, som er så glad for lillesøster. Og barsel er fantastisk!

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at du er igang med den gode del....det vil jeg glæde mig til :-)

      Slet
  5. Har det fuldstændig på samme måde. Jeg ser ikke noget rosenrødt over graviditet eller amning. Fødsel som sådan kan jeg ikke sige så meget om efter et akut og et planlagt kejsersnit uden en ve. Også den der umiddelbare tilknytning til barnet. Jeg syntes ungerne var dejligt, men skulle lige gå et par måneder med at lære dem at kende, før de rigtig var mine...og så vokser kærligheden til dem fortsat dag for dag selv om de nu er 9 og 12. Men syntes også de er sjovest efter et år, hvor "yngelplejen" aftager. Er nu igang med næste omgang, hvor min kone er gravid, og vi får en lille ny om ca en måned...spændt på hvordan jeg har det denne gang, med lidt andre vinkler og roller på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kan da godt forstå du er spændt nu hvor rollen som forælder er lidt anderledes, nu hvor det er konen der står for graviditet og fødsel...men vigtigst af alt er som du også selv skriver - kærligheden vokser hele tiden :-)

      Slet
  6. Godt indlæg. Jeg har det præcis lige som dig. Jeg føler mig som en flodhest fra graviditetstesten er positiv og 8 mdr frem, når babyen så kommer, så glæder jeg mig til den bliver 2 år og kan kommunikere. Godt vi er flere der har det sådan ;-)
    Vh Trine

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er i hvert fald rart at vide, at den lyserøde hollywood version ikke er gældende for alle, ellers kan man hurtigt føle sig forkert....

      Slet
  7. Her er yngste barnet knap 4 mdr. Hun kom til verden ved pks - mit fjerde kejsersnit. Jeg kan godt lide at være gravid, men har heller ikke lidt under det. Babyer er kedelige, men her den sidste måned er der virkelig sket ting og sager og det er sjovt. Jeg elsker at se mit firkløver sammen, søskende er virkelig den bedste gave vi som forældre kan give vores børn.
    Tillykke med graviditeten. Glæder mig til at se hvad du får syet

    SvarSlet
    Svar
    1. Syntes helt klart det er sjovest, når der begynder at være respons og mere bevidst interaktion og ja glæder mig virkeligt til at se søskendeforholdet udvikle sig :-)

      Slet
  8. Kære Anne, først tillykke med den ventede familieforøgelse! Og så synes jeg altså at det er helt ok at have det på den måde, vi er jo alle forskellige! Og graviditeten er jo ikke bare en dans på roser, men mere som en rigtig karrusseltur med op og nedture. Kh Bodil

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker...ja vi er forskellige, men det er ikke altid ensbetydende med at det er ok at udtrykke sin forskellighed, for det kan meget nemt blive sårende for nogen eller misforstået....men er glad for at budskabet går igennem uden de store misforståelser...:-)

      Slet
  9. Kære Anne, Tillykke med det kommende familiemedlem :-) Jeg synes det er rigtig fint at du skriver hvordan du rent faktisk har det med din graviditet - jeg savner faktisk lidt at vi som mennesker og samfund er mere rummelige - det burde vi have plads til. Held og lykke med at komme gennem graviditeten og de første måneder :-)
    Kh
    Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have...ja rummelighed kan være en svær størrelse ;-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...