tirsdag den 14. oktober 2014

Klar, parat, bag....

Disse ord har fået endnu mere indflydelse herhjemme end vi lige havde regnet med. Normalt kan jeg rigtig godt lide at bage, men er for nyligt blevet mødt af nogle udfordringer...nemlig at bage glutenfrit. Dette er mit første vellykkede glutenfrie bagværk....



Og jeg må faktisk sige at det er gået godt...jeg syntes også at det smager godt og ikke tørt eller tungt. Jeg har tidligere forsøgt med glutenfri bagning og det gik bestemt ikke godt, men har nu fået vejledning samt en god opskrift.

Vi skal forsøgsvis have glutenfri kost i en mdr. til bettemanden og allerede der kan man godt blive lidt svedt. I forsøget på at gøre det nemmest muligt for en 3 årig at forstå han kun må få særlige ting, så vil jeg forsøge at få det til at ligne det han allerede kender. Så glutenfri havregryn er købt, ovenstående lækre rugbrød skal sikre frokosten og aftensmaden køber vi os til gennem aarstidernes måltidskasser. Og så køber jeg lidt forskelligt snack/mellemmåltids guf til den lille sult.

Man bliver overrasket over hvor meget der indeholder gluten og skal lige planlægge lidt ekstra, men tror nu nok det skal gå. Så det seneste tid er tiden ved computeren brugt på at afsøge og orientere sig på området. Så vi har brugt ferien til startskuddet på forsøgsmåneden og torsdag skal vi lige mødes med børnehaven og have det koordineret med dem :-)

6 kommentarer:

  1. Det ser lækkert ud. Held og lykke med en måned uden gluten. Det kan godt lade sig gøre. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det smager også ret godt og ja jeg satser da på at det nok skal lykkedes, man skal bare lige igang...

      Slet
  2. Det lyder spændende. Hvor lyder I dejligt forberedte og kreative omkring det:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg føler mig også rimeligt forberedt og er da meget spændt på om det gør en forskel...

      Slet
  3. Ønsker jer held og lykke med projektet! Det er super sejt gået! :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...