fredag den 12. september 2014

Så har jeg bestilt ny cykel

Min nuværende cykel er ca. 8 år gammel og den har en del reparationer bag sig, men også en del der ligger forude. Nu er det punkt nået hvor det ikke rigtigt kan betale sig længere at reparere på den. Så da jeg fik fastansættelse skulle en fejringsgave til mig være en ny cykel (kommer til at cykle 10 km hver dag).
Når jeg cykler så går det gerne stærkt og terrænet i Aarhus er med mange bakker, så der skal være nogle gear at tage af. Så nedenstående cykel er lige bestilt ved en cykelhandler i Storcenter Nord og jeg glæder mig til den kommer hjem...det bliver så fantastisk at cykle på den (den får udover det der er på billedet også monteret skærme, lås, støttefod og lygter).


Når man nu skal suse igennem byen i stor fart, så må jeg vist hellere få købt mig den cykelhjelm, jeg længe har sagt jeg skulle have, men aldrig har fået købt.



For det første er sønnike ved at være gammel nok til at spørge hvorfor jeg ikke har cykelhjelm på og for det andet så ser jeg ofte at trafikken i Århus går galt og der er uheld. Det er ikke for at male fanden på væggen, men når man gennem flere år har haft berøring med mennesker, hvor det er gået galt, så kommer man da til at tænke. Min svigerinde arbejde på et neuro-rehabiliteringscenter og det er i hvert fald en tilstand jeg helst ikke skulle ende i, så jeg får brug for den behandling de tilbyder.
Min undskyldning i flere år har været at jeg ikke ville have cykelhjelm fordi man ikke kunne sætte håret op (jeg har altid opsat hår), men den ovenstående model er lavet på en sådan måde, at man kan have hestehalen ud mellem hjelm og spændestrop. Så nu er der ikke flere undskyldninger, så når den kommer på lager i slutningen af måneden, så bliver den købt og så må forfængeligheden vige pladsen for fornuften :)

Indlægget er på ingen måder sponsoreret, men blot en hverdagsbeslutning jeg deler med jer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...