mandag den 24. marts 2014

En jakke på bestilling

Vi har selv elsket vores jakke til sønnike og hans fætter fik en i gave. Nu er fætteren blevet størrer og hans mor bestilte derfor en større størrelse til ham...;-) Den er blevet super fin og passer ham perfekt :-)






Mønsteret er det samme som altid fra Ottobre 1/2012 og yderstoffet er købt i stof2000, inderstoffet er en lækker limegrøn isoli og rib tilsvarende limegrøn - begge er købt i citystoffer i Århus.

Alt i alt var det en dejlig weekend, hvor jeg var alene med bettemanden, men at vi 2. gang på en uge skulle med autohjælp og have bilen til mekaniker var knap så dejligt. En mandag morgen der starter med at ringe til mekanikeren er ikke den bedste start på ugen...men solen skinner da heldigvis ;-)

9 kommentarer:

  1. Super lækker jakke! Men hold da op hvor en start på ugen ... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker og nej ikke den bedste start på ugen ;-)

      Slet
  2. Hvor er den bare rigtig lækker

    SvarSlet
  3. Det er godt nok nogle lækre jakker, du syer. Jeg kan se i Ottobre 1/2012, at jakken er med lynlås, så jeg lurer lidt på, om det bare er udtryk, der gør, at du vælger trykknapper, eller om det er smartere ifht mønsteret - bare inden jeg selv går helt i stå i processen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. De er flere grunde til at jeg bruger trykknapper. For det første har jeg tidligere lavet jakkerne så de er vendbare, dvs. både inderside og yderside kan være udad og det er kun muligt hvis man bruger trykknapper, hvor en lynlås ikke kan monteres således. Dernæst syntes jeg knapper er nemmere at sætte i så det er pænt, hvor en lynlås nogle gange kan drille mig mere. Men tænker da at det er en smagssag og begge dele kan se flot ud :) God sylyst med den...

      Slet
    2. Wow, du er hurtig på tasterne :) Godt tip med den vendbare version, det giver god mening. Jeg må bare lave én af hver slags, så kan jeg se, hvad jeg synes bedst om ;)

      Slet
  4. godtnok et halvgammelt indlæg jeg kommentere på men jeg prøver.
    jeg har lige klippet samme jakke til i søn men kan simpelthen ikke gennemskue hvordan du starter og afslutter med din cover når du sætter kanten på går ud fra du bruger tapebinder? mon du ka forklare det ;-) på forhånd tak for hjælpen

    SvarSlet
    Svar
    1. Når jeg bruger tapebinder er afslutningen altid lidt svær. Jeg sætter kanten på hele vejen rundt og når jeg kommer til starten, så kan det ikke gå igennem tapebinderen og derfor stopper jeg syningen og trækker det ud af maskinen og syr det sidste i hånden og hæfter derved også tråde...håber det giver mening :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...