onsdag den 29. januar 2014

Når sneen daler smukt til en begravelse

Dem af jer der har fulgt med længe ved at min familie har været ramt af kræft og nu stod min onkel desværre for døden. Han fik sin diagnose et halvt års tid efter min far og de har faktisk ved flere lejligheder siddet ved hinandens side mens de begge fik kemokure. De har støttet hinanden og delt bekymringer med hinanden. Og os pårørende har på en særlig måde forstået hinandens situation.
Efter et langt forløb og tilsidst mange smerter, så fik han fred. Så mens Danmark blev dækket af sne i mandags, så stoppede familien op og stod i den dalende sne og sagde farvel. Det var smukt, tyst og en god mindesamling med livsbekræftende historier og latter.
Så stopper livet endnu engang op og gør mig opmærksom på livets skrøbelighed og hvor vigtigt det er at leve livet mens man har det...



7 kommentarer:

  1. Jeg kondolerer! Det var godt, at I fik sagt smukt farvel til et menneske, I holdt af.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det og ja det var et smukt farvel...

      Slet
  2. Åh, hvor er det trist, Anne. I er godt nok hårdt ramt. Og ja, det er vigtigt at leve livet. Samt være taknemmelig for det.

    Kh
    Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er svært andet end at give dig ret i at vi er hårdt ramt, men også svært at ændre på, så det giver livet et andet perspektiv...mere taknemligt som du siger...

      Slet
  3. Åååh, kære Anne - hvor er jeg ked af at høre dette. Sikke en hård omgang for hele jeres familie. Gør mig ondt at høre....men rigtigt som du også pointere: det sætter livet i perspektiv og minder os om, at vi også skal huske at værdsætte det, vi har mens vi har det. Håber I alle sammen kommer igennem det her....

    Varme tanker og kondolence fra mig. KH L

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det og denne gang er det ikke den nærmeste familie og derfor heller ikke helt så hårdt, men det vil jo altid påvirke én...

      Slet
    2. Åh, det er jeg ked af at læse! Du skriver det så smukt! Men det ændrer ikke på, at det altid er tungt at skulle sige farvel til en man holder af. Da jeg mistede min ældstede datter, var der en klog præst der sagde til min mand og jeg at: Sorg er hjemløs kærlighed! Jeg syntes det er sådan en smuk og rammende både at beskrive den følelse vi som forladte står med.

      Jeg kondolerer mange gange!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...