søndag den 24. november 2013

Baby Month: Heldragt til en lille pige

Mønsteret er fra Ottobre 1/2013 og str. er 62. Stoffet er fra Stof og Stil og trykknapperne ligeledes. Kanten er selvfølgelig syet med den lækre coverstitchmaskine og som noget nyt hæfter jeg trådene i hånden og det ser ud til at virke meget bedre end at sy dem fast :)






Og så grunden til at der har været lidt stille, for det har nemlig været en travl uge. Og man må siger at bølgerne har været både høje og lave. Ugen har budt på reperation af bil, punkteret cykel og opvaskemaskine, der skal repareres. Jeg har været på kursus i 3 dage, til jobsamtale 2 steder og bettemanden har været syg en enkelt dag. Weekenden har stået på fødselsdagsfest, besøg i Kolding og den helt store rengøringstur i hjemmet. Så nu smider jeg mig på sofaen og glæder mig over de hjemmebagte boller og snegle jeg skal have med til kollegerne imorgen - de skal nemlig være med til at fejre at jeg har fået en et årig ansættelse fra 1 januar....perfekt, for min nuværende ansættelse slutter d. 23/12 :) God aften derude...


22 kommentarer:

  1. Ihh hvor er den fin. Elsker det digitale print.

    SvarSlet
  2. Hvor er den bare fin! Den ligner jo en hel million - som en Molo heldagt (som jo koster mindst en million).

    Kh
    Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja med undtagelse af de obligatoriske mærker kunne man sagtens forveksle den med molo :-)

      Slet
  3. Hold da op den er skøn, total prof.
    Og tillykke med din næsten fast ansættelse, det er da super skønt.
    Kh Lena

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have og ja lækkert med ansættelsen

      Slet
  4. Stort tillykke ;-) du har fortjent at slappe af nu inden ugen går igang igen ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det blev også til dejlig afslapning og så på hovedet i seng :-)

      Slet
  5. Fedt med jobbet... tillykke... :) Og sikke en fin heldragt :)
    Kh. Susan

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det...er også selv ret glad for at få det på plads med jobbet. Og tak for rosen...

      Slet
  6. Den er vel nok blevet fin! Jeg har også et stykke af det stof, måske jeg skulle forsøge at gøre dig kunsten efter... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg syntes virkeligt den er blevet fin, så kom igang med at bruge stoffet...når det er brugt har du jo en undskyldning for at købe mere :)

      Slet
  7. Nej hvor er den altså bare sød den dragt!! Jeg er helt vild med stoffet, det er altså bare så fint. Jeg har set det blive brugt flere steder nu, jeg må heller se om jeg kan nå at få fingre i lidt af det, inden det er udsolgt hos Stof og Stil :)

    Mvh. Anja

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er også meget populært stof...men det er jo bare fordi det er så fint :)

      Slet
  8. Hej
    Sikke en fin heldragt. Hvordan gør du med "enderne" der hvor trykknapperne sættes i? Synes mit bliver for tykt og så holder trykknapperne ikke så godt :(
    Bruger du kantbåndsfolder på din coverstich? og hvordan afslutter du så det bliver pænt? :o)
    Hilsen Martina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak...enderne stikker jeg blot om på bagsiden og klipper af ret tæt på, således at trykknapperne "blot" skal igennem 4 lag stof dvs. kun selve kanten. Jeg bruger kantebåndsfolder og hæfter trådenderne i hånden og syr efterfølgende f.eks. ærmet sammen...håber det giver mening...

      Slet
  9. Hej Anne . har du en heldragt med fødder? Eller hvordan ville du sy fødder på?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis du går ind på Ottobre's hjemmeside og tjekker deres blade igennem kan du helt sikkert finde mønster til heldragt med fødder og så skal du blot låne blade på biblioteket ;-)

      Slet
  10. Jeg er helt vild med stoffet det er fint😊

    SvarSlet
  11. Jeg er helt vild med stoffet det er fint😊

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...