fredag den 8. november 2013

Baby Month: En lækker babyjakke i str. 56

Mønsteret er Ottobre 4/2012 nr 6 og yderstoffet er fra liandlo. Den gråmelerede rib og inderstoffet er købt hos citystoffer. Ja så mangler der selvfølgelig lige nogle trykknapper, men de kommer, når jeg lige får dem købt :)






Jeg har ikke syet den som vendbar, fordi jeg istedet har syet kantribben på med min lækre coverstitchmaskine og det er LÆKKERT :)

Jeg elsker at lave disse jakker og de er super praktiske at bruge - som sovejakke, hvor det er rart med noget blødt. Som jakke til bilen, fordi den varmer, men ikke bliver kogende varm. Og sidst men ikke mindst fordi de simpelthen er så flotte med de mange smukke jerseyer man kan få :)

God weekend til jer alle - hos os står den på shoppetur, male trappe og søndagsfræs :) 

23 kommentarer:

  1. Hvor er den superfin! Men nu ikke mere snak om den coverstitch - tsk tsk!

    God weekend - lyder til, at den bestemt ikke bliver kedelig :-)
    Bedste tanker herfra*

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror det bliver svært ikke at snakke mere om min coverstitch, for den er bare så lækker :)...og du er lidt selv skyld i det, for det var dig, der fik mig med på at købe en overlocker og så kunne jeg jo kun opgradere derfra til en coverstitch :) Inden længe er du sikkert også med på bølgen...god weekend til dig også :)

      Slet
  2. Hvor er den bare flot - jeg vil også ha sådan en coverstich det er da bare så flot en finish det giver

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have...og ja spar sammen og køb...du bliver glad (jeg var så heldig at få min brugt, så sparede lidt der)

      Slet
  3. Hvor er den bare kær. Jeg vil drømme videre om sådan en fin maskine:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak...den er virkelig også en drøm, når man lige lærer den at kende :)

      Slet
  4. Jeg må vist se om det Ottobre blad ikke ligger derhjemme, for med de mange jakker jeg nu har set i blogland, må jeg vist prøve at sy en til min kusines lille baby, som snart ser dagens lys :) Og jeg er også misundelig på coverstitchen... kh Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg syntes virkelig de er dejlige at sy og relativt nemme :) Jeg var bestemt også misundelig inden jeg fik min coverstitch :)

      Slet
  5. Hvor er den skøn! Jeg er også vild med det mønster. Og ja, en coverstich er en dejlig ting:-) Jeg klarer mig uden lidt endnu.

    Kh
    Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det og ja man kan sagtens klare sig uden - alle andre jakker har lavet har været uden coverstitch. Men når jeg nu ar fået den, så skal mulighederne også afdækkes :-) Dine kreationer er jo også et klart bevis på at man ikke skal have en coverstitch ;-)

      Slet
    2. Tak for de pæne ord. Jeg drømmer nu om en - hver nat, næsten! ;-)

      Kh
      Anna

      Slet
  6. Hvor er den super flot :-) hvad er det for en coverstich du har? Kan du anbefale den?

    SvarSlet
    Svar
    1. Thanks...jeg har en brother 2340 cv...er vældig glad for den og kan sagtens anbefale den, men jeg har ikke lavet research på den. Jeg fandt et godt tilbud og købte brugt. Den er klart bedst med ekstra udstyr, som også er dyrt, men kan findes billigere i udlandet...ellers så spørg endelig :-)

      Slet
  7. Den er suuuuper fin! Det er faktisk frygteligt - for jeg har en coverstich, men bruger den bare som overlocker da jeg faktisk ikke ved hvordan man bruger funktionerne :-/

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for rosen...det lyder som om at du har en kombineret overlocker og coverstitch...jeg har hørt det er noget værre bras at stille om, så kan godt forstå hvis du beholder den på overlocker ;-)

      Slet
  8. Fin jakke du har lavet - har netop planer om samme jakke, men i Hamburger Liebe kløvere... den brune er sååå fin...
    Sikke fine kanter du har lavet...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg elsker virkeligt også det brune med kløverne...har selv lavet en bluse til bettemanden i det stof :-)

      Slet
  9. Hvor er den sød.
    Jeg har også kigget på det jakkemønster, men har endnu kun kigget :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak...sy den...den er nem og så lækker...

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...