onsdag den 16. oktober 2013

Så er første portion saft i hus...mums

Dejligt nemt at lave saft med en saftkoger. Jeg samler bær ind gennem hele sæsonen: starter med ribs og solbær, herefter følger jordbær, dernæst blommer og tilsidst æbler. Når det hele er i hus, tør jeg hele herligheden op, tilsætter sukker og koger det i saftkogeren. Jeg hælder den varme saft på glas, der er skyllet i atamon og lukker med det samme således at den vakuumlukker, når saften køler af. Vakuumlukningen betyder at jeg kan gemme saften køligt vinteren over og så bruger jeg ikke fryserplads på at gemme saften. Og den smager himmelsk











6 kommentarer:

  1. Lækkert. Jeg tror jeg ønsker mig sådan en saftkoger :) men har altid været lidt i tvivl om hvor længe hjemmelavet saft kan holde sig

    SvarSlet
    Svar
    1. Sukkeret er med til at konservere og atamonen fjerne eventuelle urenheder således at flaskerne er helt rene til det varme saft. Så kan det sagtens holde sig et halvt år :-)

      Slet
  2. Ser lækkert ud... Som i virkelig, virkelig lækkert... nam nam nam

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er også virkeligt lækkert... ;-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...