torsdag den 12. september 2013

Så er dæksømsmaskinen (coverstitch) testet :)

Jeg kan allerede nu godt afsløre, at man ikke skal købe en ny maskine og så ikke have tid til at bruge den før efter en LAAANG sommerferie :)

Nå men jeg kom da endelig igang og skulle lige indstille maskinen til jersey....nøj hvor gik det bare dårligt og hvor blev sømmene bare grimme...indtil jeg opdagede, at min kære søn havde pillet ved maskinen, så trådspændingen var sat til 9 på alle tråde...pilfinger :) Nå men da jeg havde opklaret mysteriet gik det meget bedre og her er første bluse kommet igennem maskinen :)


Halsåbningen blev lidt for stor og ribben ikke helt stram nok...men hvad skidt, det går nu nok. Så kommer den bare over i ekstra-tøj-kassen i vuggestuen.


Ja nu er vi på vej i 104 til bettemanden...godt han vokser så meget, for så har jeg en undskyldning for at lave og købe en masse stof (når jeg har brugt fra gemmerne).


Se lige den smukke oplægning...perfekt med ekstra lir, som gør det nemt :)




8 kommentarer:

  1. Super lækkert.. sådan en bandit må jeg altså eje en dag... :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er virkelig også lækker og jo mere jeg får brugt den og lærer den at kende, jo federe ting syntes jeg at jeg kan producere :)

      Slet
  2. Så fin, har lige syet en i samme stof, du er velkommen til at tjekke den ud! Åh, ja jeg har også en prinsfilfinger, min overlocker syede ikke så pænt...små fingre have også pillet ved trådspændingen.
    Hilsen
    Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja man skal være opmærksom med de små pilfingre :) Men heldigvis er det da nemt at stille tilbage igen :)

      Slet
  3. Pilfinger! ;o). Er den ellers men at bruge? Har aldrig prøvet en, men kan godt mærke et behov melder sig så småt... Forsøger også at bruge lidt fra gemmerne - men man burde næsten lave en leg med stof/jersey bytte. Af en halvmeter er der jo næsten til to bluser, men synes ofte en i hvert print er fint...

    Glæder mig til at se dine fremtidige leg med maskinen ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg syntes den er nem at bruge, skal blot lige lære den at kende og hvordan jeg bruger ekstratilbehøret til den :)
      Det er godt at få brugt fra gemmerne og jeg laver gerne en bluse helt i samme stof og resterne bliver brugt til huer, boxershorts, elefanthuer eller nattøj :)

      Slet
  4. Det ser godt ud. har du en oplægningsguide eller har du bare målt og tegnet?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har noget ekstratilbehør der kan sættes på maskinen som fører stoffet frem til ombuk og syning. Man skal selvfølgelig lige lære at styre den, men den gør det godt, som du kan se :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...