tirsdag den 10. september 2013

nye projekter med garn og endnu en weekend

Mens jeg i lang tid kæmpede med min nu endelig færdige cardigan ønskede jeg mig et mindre projekt, men det skulle jo gøres færdig. Så mens jeg strikkede videre på mit store projekt planlagde jeg mit næste projekt. Jeg ÆLSKER at planlægge projekter og for at jeg ikke straks springer ud i et nyt projekt, så er der regler der skal overholdes....jeg må ikke starte nyt før jeg er færdig med det gamle (jeg kan dog godt have flere syprojekter samtidigt).

Nå men tilbage til det nye projekt...jeg skal lære at strikke strømper, så jeg har ekviperet min mors godt brugte opskrift og købt mig noget lækkert garn i nogle lækre farver. Valg af garn er hovedsageligt ud fra det store udvalg af farver...jeg elsker simpelthen at sammensætte farver. Og det er selvfølgelig købt hos yarnfreak.



Strømperne blev startet op fredag til min månedlige hækle/strikke date med gamle kolleger. Lørdag var der arrangement i Rønde med Stafet for Livet (en dag arrangeret af frivillige med indsamling til Kræftens Bekæmpelse). Vi har deltaget de seneste par år...første år deltog mine forældre. Andet år gik min far stolt fighterrunden til ære for min bror, der måtte opgive kampen det forår. Og i år gik min onkel runden til ære for dem der måtte give op i kampen og som ekstra motivation til sin egen kamp. Om aftenen var der en lyscermoni - en bevægende stund hvor jeg mindedes min bror og far som tabte kampen.
Søndag var en rolig start på dagen hjemme med familiehygge. Eftermiddagen gik hjemme hos nogle venner til fødselsdag og så var den weekend også hurtigt gået. Og lige pludseligt er det imorgen midt på ugen igen...tiden går så stærkt :-)

Håber I alle har nydt jeres weekend og er kommet godt igang med ugen :-)

4 kommentarer:

  1. Nøj, hvor er de farver bare lækre, de måtte godt varme mine fusser. God strikkelyst.
    Hilsen
    Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Er også selv ret glad for farverne :) Tror ikke de ville passe dine fusser, da det er str. 25-26 jeg strikker :)

      Slet
  2. lækre farver. gid jeg kunne strikke strømper, min mor var super god til det, men jeg nåede aldrig helt at fatte det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg regner også stærkt med at jeg kan få min mors hjælp hvis det er, men mest af alt handler det bare for mig og at springe ud i det og gøre mig nogle erfaringer...og så plejer det som regel at lykkedes :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...