mandag den 30. september 2013

Cardigan i jersey

Var solgt da jeg så mønsteret til en cardigan i Ottobre 1/2013, så jeg måtte simpelthen købe bladet. Nu er første forsøg igennem maskinerne...

Jeg er selv ret vild med sammensætningen af stof, men manden min var ikke helt enig, han er mere til de ensfarvede. Da den endnu er lige i det største er halsen lidt vid og jeg overvejer istedet at bruge "pigemønsteret", da det er med almindelige ærmer og ikke raglan. Syntes raglan har en tendens til at gøre halsen vid...Men det kan selvfølgelig også være fordi min opfattelse af proportioner er lidt fordrejet. Jeg er jo vant til at se på min søn og hans overkrop er lang og smal - og så er det selvfølgeligt klart at han passer længden, men ikke nødvendigvis bredden endnu. Nå men først er der en masser andre projekter der står for døren, de sidste mange aftner har jeg tegnet mønstre af og klippet stof...more to follow :)





16 kommentarer:

  1. Hvor er den skøn! Jeg er vild med fede farvesammensætninger til unger, men ikke ensbetydende med at jeg selv ville hoppe i det. Men den her er da ret stilet med det grå på det gule. I love it!
    Hvordan har du sat trykknapperne i?
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak...trykknapper er sat i med hjælpedims fra stof og stil samt en hammer...fungerer super for mig :-)

      Slet
  2. Ej hvor er de bare blevet super go!!!!
    Er jeg mon den eneste der oplever at din blog er langsom??? Især hvis man scroller, det er som om at billederne er for store...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det. Ved ikke om den er langsom, har i hvert fald ikke selv lagt mærke til det, men tak for tippet :-)

      Slet
  3. Den er da simpelthen så flot! Du må lige sige til ham manden der, at farverne er i tip top ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det, skal nok give hilsen videre ;-)

      Slet
  4. Vildt lækker cardigan - Det tegner til at der kommer en lækker efterårsgarderobe fra din hånd snart ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Er som sagt også selv ret vild med den :-) Ja der kommer lækre ting og så deltager jeg i babys Month, hvor jeg faktisk kommer til at lave pigeting, men det er jo ikke november endnu, så indtil videre klipper og tegner jeg af :-)

      Slet
  5. Skøn... den må jeg da prøve :)

    SvarSlet
  6. Lad være at høre på manden - den er super flot! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det...plejer som regel at være enige, men denne gang syntes han der var lidt for meget mønster og måske lidt piget :)

      Slet
  7. Ja, det mønster var jeg også vild med, da jeg så bladet. Har dog endnu ikke afprøvet det, så dejligt at se, hvad du har fået ud af det. Mon du er glad for din coverstich maskine? Jeg syede på Lines (Xo Ein Ding) i dag - åh, hvor ville jeg gerne have en sådan lille fiks sag.

    Kh
    Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg er glad for min coverstitch, men det er lige med at lære den at kende og bruge den de rette steder. Men syntes jeg bliver bedre og bedre til at bruge den og finde anvendelse af den :) Min er jo købt brugt, men de er ikke så nemme at finde desværre...glæder mig til at se hvad du får ud af mønsteret :)

      Slet
  8. Ihh, hvor er den fin :) må da vist ha fat i det blad :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have...bladet er bestemt værd at eje :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...