fredag den 30. august 2013

så er der klippet til nye projekter...

Som nogle af jer nok kan huske, så købte jeg for noget tid siden en dæksømsmaskine, som jeg stadig er ved at lære at kende. Men med sådan en maskine kommer også øget udgifter til trådruller, kantbåndsfolder (som jeg endnu ikke har købt) samt selvfølgelig hele afbetalingen på maskinen. Så pt. bruger jeg af lageret (minus en lille smule nyt stof...hæ hæ...jeg kan jo ikke helt lade være). 



Fulgt med læseretning: Stof klippet til nederdel som er en bestilling, det nye stof jeg har købt til en top, bluse str. 104, bluse str. 104.
Næste "linie": 2 små huer i reststof med løver og kløver, Knælang kjole med fald foran, cardigan i str 104 og endnu en bluse i str. 104.


Jeg skal lige have gjort bestillingen færdig og så regner jeg med at begynde at øve mig i at bruge oplægningstilbehøret til dæksømsmaskinen.

Ellers er det jo endelig blevet fredag, hvor der kun er planer lørdag, hvor middelalder festivalen i Horsens løber af stablen. Vi skal omkring 30 mand afsted i alderen under et ½ år til start 40'erne. Vi har fra vi var små børn haft en årlig tur sammen med mine fætre og kusiner på min mors side. Så bliver man voksen og det glider ud. Vi har så for nogle år siden genoptaget traditionen, hvor vi var i Djurs sommerland ligesom vi plejede og hvor det pissede ned hele dagen og jeg mener virkeligt HELE dagen. Men det var nu en god tur. Senere har vi holdt kom sammen hjemme ved min yngste kusine og i år bliver det så til Middelalder Festivalen. En rigtig hyggelig måde at være sammen på og børnene kender hinanden og nyder "nye legekammerater".

God weekend derude til jer alle...

21 kommentarer:

  1. Sejt! Så har du da noget at gå igang med. :) Glæder mig til at se hvordan det går med den nye maskine.

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt med noget at gå i gang med...men sådan bliver det jo hurtigt når bettemanden rykker en størrelse :)

      Slet
  2. Hold da op, du ved da, hvad du skal lave det næste stykke tid! Glæde rmig til at se de færdige ting :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Syntes faktisk ikke engang det er så overvældende...men det er nok mest fordi jeg ALTID har projekter liggende og noget nyt i støbeskeen...

      Slet
  3. det vil jeg glæde mig til at se, og også til at se nærmere på dine projekter med dæksømsmaskinen!
    god weekend!
    kh viola

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig også selv til at få gang i dæksømsmaskinen...den har kun været lidt i brug og glæde rmig sådan til at kunne det meget bedre :)

      Slet
  4. Åh jeg vil også sy i weekenden, nu kribler det i fingrene igen efter at jeg liiige skulle komme mig over al den kreativitet der var gang i i sidste weekend hos Pia :)
    Glæder mig til at se dine færdige kreationer, jeg tømmer også ud på lageret, det er en nødvendighed!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det lyder da til at være den fedeste weekend :) Simpelthen så hyggeligt...:)

      Slet
  5. jeg kender godt det med spare lidt penge, jeg er bare enormt dårlig til det, har dog planer om at holde mit stofkøb i september meget nede, jeg har så meget og mangler stadig at få gang i pigernes efterårs og vinter tøj og har en masse stof liggende der bare sukker efter saksen.

    Jeg har ikk købt den kantbåndsfolder til min maskine og er faktisk lidt usikker på om jeg gider betale så meget for den, når det fungere fint som det er pt. :D
    Håber vi ender med at blive dus med maskinerne, var det også en coverpro du havde købt?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en Brother Coverstitch 2340 jeg købte og jeg regner med at købe min kantbåndsfolde rover nettet, for så ligger de omkring 5-600kr fremfor de omkring 1000 i dk. Jeg har ikke så meget erfaring endnu med den grundet sommerferie, men glæder mig til at komme igang :)

      Jeg er faktisk relativt kontrolleret omkring stofkøb, så jeg kommer slet ikke op på de mængder jeg kan se I andre har...jeg har mest rester eller stof hvor der kun er plads til mindre str. end hvad sønnike bruger nu...Men man kunne da overveje bytterier hvis man ikke må købe :)

      Slet
    2. Jamen har bare et eller andet problem, hver gang jeg bliver spurgt om hvor meget jeg skal ha, tænker jeg altid 1 måske 1½ meter men mærkeligt nok så dobler min mund det altid op. :D

      Jeg har en CoverPro1000 Janome. Synes det ser godt ud med den kantbåndsfolder men min overlocker kan bare ikk sy pænt over så tyk en omgang.

      Slet
  6. Wow sikke mange projekter du skal have gang i :)
    sikke en masse flot stof, glæder mig til at se de færdige resultater :)
    Kh Sabrina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tror ligesom så mange gange før at projekter hurtigt kommer igennem maskinerne og der hurtigt kommer nye projekter til...ELSKER at planlægge projekter :)

      Slet
  7. Mums hvor en masse lækre ting der venter på at blive færdigt :-) Jeg er også rigtig god til at planlægge og udtænke projekter, og når så det kommer til produktionen går det lidt i stå...
    Hvor har du det grå stof med gule striber til kjolen fra? Det er lækkkert med farvespillet.
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Det handler om at man først må planlægge nye projekter, når der har været et vist fremskred i de allerede planlagte projekter :)
      Det stribede stof er købt ved Kludemanden i Harlev...faldt også selv for farvesammensætningen :)

      Slet
  8. Det er altid skønt at have nogle projekter at gå igang med. Jeg skal selv til at lave en dåbsgave for jeg synes altid at det er lidt "fladt" med penge. Stoffet er klar til at blive klippet, men det må vente til i morgen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis modtagerne er til hjemmelavede ting, så benytter jeg også enhver lejlighed til at give hjemmelavede gaver :-)

      Slet
  9. Dejligt at have en klippedag, så er det nemt at gå til syningen! Jeg synes bare det godt kan rode lidt meget når det først er klippet! Jeg har også en laaaaang liste med hvad jeg skal sy....
    Har lige fået kantebåndsfolderen for nylig, men endnu ikke lært mig at bruge den. Spændt på at høre, hvad du synes om oplægningstilbehøret...

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er rarere nogle gange at klippe en masse og så sy en masse...så kan man også nogle gange spare trådningen ;-) må vist hellere få gjort mig nogle flere erfaringer med oplægning :-)

      Slet
  10. Du bliver nødt til at købe tilbehøret! :D Du bliver simpelthen så glad for det, og det vil drille dig i en uendelighed, hvis du ikke gør det :)
    Jeg glæder mig til at se det hele.
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Det regner jeg bestemt også med...vil blot sætte mig godt ind i at bruge oplægningstilbehør inden jeg bestiller den anden, men bestilt bliver den helt sikkert :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...