torsdag den 11. juli 2013

Endnu et par shorts, en lille test af coverstitchmaskinen og gravstenshopping...kan man sige det?

Nu er der også ved at være nok shorts til ferien, men når man har en dreng som altid formår at svine sig til, så er det vigtigt med nok tøj :) Og så er det en genial måde at bruge mindre stofstykker på :)


Ideen med at vende stoffet i lommerne så jeg engang hos en anden blogger og syntes det var en fed detalje. Men ellers er mønsteret fra Ottobre 1/2012 og her og her er nogle andre par jeg har syet.


Her er første søm syet med coverstitch og det fungerer godt, men jeg skal lige have sat mig ind i hvordan jeg bruger ekstra tilbehøret med oplægning, denne er lavet i hånden og ikke helt perfekt :)


Igår var jeg sammen med min bror, hans kone og min mor ude at vælge gravsten til min far. Det er ikke lige en opgave jeg tit er sat for, så det var en ny oplevelse, men også en god proces. En ven af familien arbejde hos en stenhugger og vi kunne derfor designe og bestemme lige som det passede os. Typisk min familie får vi fundet os frem til en løsning som ikke er helt traditionel, men lige i familiens ånd.

Min far arbejdede indenfor musten- og teglbranchen hele sit liv og derfor helt i hans ånd skal trædestenen ind til gravstenen være mursten (nogle helt specielle mursten, der ved en fejlbrænding har den smukkeste farve og som vi har brugt i vores sommerhus). Selve gravstenen kommer til at være 40-50 cm høj og ca. 120 cm bred - så et helt andet format end traditionelt set (jeg har i hvert fald ikke set det før). Teksten bliver malet i samme farve som murstenene og så er der plads på stenen til min mors navn også når den tid kommer. Jeg er yderst tilfreds med løsningen og glæder mig til at se det samlede resultat engang efter sommerferien.

Så midt i sommerferieplanlægningsræs vender verden lige på hovedet for en stund og jeg træder ind i sorgen og mindet...og så vender jeg tilbage igen og ræser derudaf i livet...mærkeligt.

3 kommentarer:

  1. Uha, det må være så mærkeligt. Det er ikke noget jeg misunder dig at skulle gøre, men godt at det var en god process!
    Fine shorts. Jeg bøvler lidt med at min syning går op med coverstichen, altså når jeg efterfølgende overlocker på tværs af min oplægning af f.eks ærmer. Hvis du har et godt tip, vil jeg være glad!

    SvarSlet
    Svar
    1. Når du har lagt op med coverstitchen og efterfølgende overlocket, så skal du "lægge overlock sømmen ned" med en syning, som sikrer coverstitchsømmen - det der bliver vist på billedet her med rød ring om http://stitchesandseams.blogspot.dk/2010/01/coverstitch-serging-bound-neckline-at.html
      Håber det giver mening. Er selv ret ny i brugen af coverstitchmaskinen, men efter sommer, så tager jeg for alvor fat :)

      Slet
  2. Ja, tak. det har jeg gjort.. Er selv ny i den og forsøger mig lidt frem...

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...