onsdag den 26. juni 2013

Fristede og sarte sjæle...kig væk...

For lidt tid siden læste jeg et indlæg hos Line om at man aldrig måtte gå ned på udstyr. Det var simpelthen så fine nogle kreationer hun viste frem i indlægget. Jeg sarte sjæl blev fristet og fik en demonstration af en coverstitchmaskine hos min lokale symaskinemand...ja og det fristede da kun endnu mere. Jeg forhørte mig om brugtpriser og tilbehør...hmm...fristelsen var stor. Jeg gik på nettet og fandt én maskine brugt, men god stand og med tilbehør....nøj det var svært ikke at fare frem og købe...meeen man er vel et fornuftsmenneske (måske). Jeg tænkte at jeg lige ville tage en tur forbi Smuksak butikken og tjekke Lines kreationer ud - bare lige for at se hvad jeg ville få ud af pengene...og sandelig om det ikke lige var den dag Line passede butikken. Så hun kunne jo vise smukke kreationer frem og fortælle om vidundermaskinen...puha det var en hård fristelse.

Nå men jeg må jo indrømme at jeg bukkede under for fristelsen og aftalte at kigge på den brugte maskine jeg fandt på nettet...og jeg købte den :) JUBIIIII......


Og min helt klare undskyldning var jo den lækre stræksøm den kan sy når jeg lægger jersey op var nødvendigt fordi de boxershorts jeg lavede til fars dag ikke rigtigt fungerede til manden, da benene ikke kunne strækkes nok og de derfor strammede :) Ej, den undskyldning var helt klart ikke god nok, jeg forsøgte bare at bruge den til at overtale mig selv :)

Af ekstraudstyr var der oplægningssæt og kantebåndsfolder 1. Oplægningssættet som ses nedenunder folder selv kanten op og syr den præcist, hvilket giver et lækkert finish (jeg skal jo selvfølgelig selv sørge for at den er klippet præcist).

Kantebåndsfolder 1 kan bruges til allerede foldede bånd, dvs. skråbånd etc. der skal syes på en kant og udstyret sørger for at det hele kommer til at lægge pænt og blive syet pænt. Det er nok ikke noget jeg kommer til at bruge helt så meget, da jeg sjældent syr i faste stoffer, men man ved jo aldrig - hvis man fik en pige engang ville der nok blive syet mere i faste stoffer. Desuden var det jo en del af handlen, så kunne lige så godt tage den med :)


Stærkt indspireret af Line regner jeg med selv at bestille nedenstående kantebåndsfolder 2 hjem fra udlandet, fordi den kan folde og sy bånd på man selv har klippet, dvs. lave de smukke kanter på jerseybluser/bodyer etc. hvor den er pæn udvendig og indvendig. Ved godt at det ikke er nødvendigt og det egentligt bare er lir...men det gør mig stadig høj ved tanken :)


Nu var det jo ikke bare et greb i lommen at købe en sådan maskine og jeg har derfor "lånt" pengene fra vores opsparing og tilbagebetaler dem løbende den næste tid med mine "lommepenge" Så der bliver ikke så mange penge til at købe stof etc. for og derfor bliver der også for tiden syet ting af stof fra gemmerne. Men det er nu også en god fornemmelse at få ryddet lidt ud.






19 kommentarer:

  1. Uha, stort tillykke. Jeg håber, den lever op til forventningerne, og jeg glæder mig til at se dine kreationer, som er syet derpå.
    Hilsen
    Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det...har kun haft mulighed for at bruge den lidt indtil videre...men skal helt sikkert nok blive glad for den...men skal jo lige have noget mere erfaring med den og bruge ekstraudstyret :)

      Slet
  2. Uha, det kunne have været mit indlæg - jeg købte en cover pro i tirsdags... med tapebinder til ribkanterne! Jeg lånte en splinterny i min lokale sybutik og fik en god aftale! Så nu står den her og stråler!
    Og ja, jeg er også lidt "høj" over det - og har været flere af undskyldningerne igennem!
    Nu skal jeg bare lære at bruge den 100%

    Tillykke med din fine maskine!

    SvarSlet
    Svar
    1. Skal helt sikkert også lige have lidt tid at lære maskinen at kende i....og undskyldningerne kender vi vist begge :)

      Slet
  3. Sejt! Glæder mig til at se alle de fine sager, du får ud af din investering :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja du er en frister...glæde rmig også selv til at udnytte dens kapacitet noget mere :) Men skal vist lige have købt nogle trådruller :)

      Slet
  4. Lige min drøm. Har sådan gået og leget med tanken om at købe sådan en. Hvad ligger sådan en på?

    SvarSlet
    Svar
    1. er gået lige hjem og luret, men min egen symaskine mand har ikk Brother. Den ser ellers rigtig lækker ud.

      Slet
    2. Hos min mand er der fri fragt i shoppen og den jeg har købt er lige her http://www.guldager-symaskiner.dk/produkter/2340cv.htm men uden ekstralir - det kan man også købe hos dem, men det er noget billigere at bestille over nettet. Nu købte jeg brugt, så prisen på min var mindre end denne :)

      Slet
    3. kan man virkelig få fat på dem brugt? Synes ikk jeg kan få noget op når jeg søger. Lige kommet til at bruge lidt tid på at søge rundt. :D

      Slet
    4. Jeg fandt også kun den ene maskine brugt...så indimellem, men vist meget sjældent desværre...

      Slet
    5. Har lige snakket med symaskine manden og han kunne tilbyde mig Pfaff 4,0 eller en Huskylock s25 til 6500 eller en bernina 1300 til 9400. Men synes ikk de ser lige så nemme nu som den fra Brother

      Slet
  5. Orv for søren da, lækkert gear!! Jeg går bare og sukker efter en overlocker (og den dér med at låne pengene fra opsparingen, det er da vist en idé jeg må stjæle ;-))! Glæder mig til at se dine næste jerseykreationer :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak...og stjæl du bare ideen og så må du se om den virker :-)

      Slet
  6. Wow - hvor er du heldig - tillykke med den :) Sådan en drømmer jeg også om en dag.. en skønne dag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Drømmene kan godt blive til virkelighed når den rigtige mulighed byder sig eller man er desperat nok ;-)

      Slet
  7. tillykke med din nye maskine .. den bliver du fantastisk glad for, har selv en fra Guldager magen til din ..
    Ønskede mig penge i gave til en båndfolder, og har fået en nu, og det er det bedste ekstraudstyrs køb jeg til dato har gjort ..alt bliver perfekt når du bruger den maskine .. den er det hele værd

    SvarSlet
    Svar
    1. Uh jeg glæder mig også til at lege med den...men der går lige lidt tid, for nu er det sommerferie,men bagefter så....:)

      Slet
  8. Kan godt forstå du glæder dig, er spændt på at læse her hvad du synes om maskinen .. god sommer

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...