tirsdag den 9. april 2013

Nu skiller det snart på midten...og frustration

I midten af marts lavede jeg denne bestilling og der blev lidt stof tilovers, så det kunne lige akkurat blive til en t-shirt til det forhåbentligt snarlige forårsvejr.



Jeg har brugt et mønster fra Ottobre til langærmet t-shirt/bluser og så blot kortet ærmet af.
Jeg venter lidt utålmodigt på at det bliver bedre vejr, for jeg vil gerne snart give ham de nye t-shirts på, men syntes alligevel at han skal bruge body lidt længere så længe det er så koldt i vejret.

Der har været lidt længere mellem indlæggene den sidste tid - selvfølgelig fordi det var på og jeg lige skulle igang igen, men også fordi jeg fik fejet benene væk under mig. Jeg har været i en ansættelse med løntilskud det seneste halve år og har været rigtig glad for det. Det mundede ud i at jeg fik et vikariat på 3 mdr - fedt. Så fik klinikken midler til at anætte 2 fuldtidsstillinger i et halvt år og jeg blev ret direkte lovet at den ene stilling var min. Da afgørelsen således kom, var der til alles overraskelse en gammel ansat der søgte (som selvfølgelig har mere erfaring end mig) + en der tidligere havde været i løntilskud, men længere tid end mig. Det betød lige pludseligt, at jeg var den af de 3 kvalificerede, der havde været her kortest tid. Det resulterede i at chefen beklagede, at hun havde lovet mig den ene stilling, for det blev ikke min.

ØV ØV ØV ØV....mest fordi jeg blev stillet i udsigt at det var min og så blev den taget fra mig....føler mig lidt som et lille barn der har fået taget et stykke legetøj....jeg er ked af det og vred. Ked af at det bare ikke lykkedes, så tæt på og alligevel ikke. Vred over at blive noget, der ikke bliver overholdt (forstår godt valget og situationen, men så skulle jeg fra starten af ikke være blevet lovet noget).

Så det var godt nok en mavepuster, der lige tog benene under mig. Lyst og overskud til kreativitet og lignende var væk og jeg har sumpet foran fjernsynet. Nu er jeg ved at komme ovenpå igen og er igen klar til at skrive ansøgninger og håbe på at få et job. Jeg syntes at jeg længe nok har levet med usikkerheden på flere fronter og vil snart bare gerne have lidt mere ro på den front.

Så send nogle gode tanker min vej, så kan det være at jeg er så dygtig (heldig) at få et job :)


4 kommentarer:

  1. Øv, øv det kan jeg godt forstå du føler dig snydt!
    Håber for dig at der snart dukker noget op, jeg er selv arbejdsløs, så jeg kender alt til den endeløse skrivninger af ansøgninger og håbet om drømmejobbet!

    Ang. t-shirten, så giv ham den på med en langærmet under, så kan den komme i brug mens den stadig passer;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. tak...man må bare sige at ansøgninger ikke nødvendigvis bliver bedre af længere tids arbejdsløshed...:-(
      Godt tip med t-shirten :-)

      Slet
  2. Hej Anne!
    Æv hvor ærgerligt med det job. Og uanset om de andre der søgte, har været der længere end dig, så er det bare unfair at love noget også ikke holde det!!
    Jeg håber alt det bedste og sender lige "et pust" god "ansøgnings karma" herfra.
    Kh Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det gode pust...håber det virker :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...