mandag den 22. april 2013

En sorgens dag...

Det er nu en uge siden jeg skrev mit sidste indlæg om at stå der hvor farvel er det næste skridt. Jeg var på sygehuset tirsdag eftermiddag og snakke med min far og tage min afsked. Jeg fik sagt de ting jeg gerne ville og vi var lidt stille sammen, hvor jeg bare holdt ham i hånden.

 En kondolancebuket fra min dejlige svigerfamilie.

Min far var en meget stædig rad og han ville udskrives tirsdag fra onkologisk afdeling på Århus Sygehus, da han skulle til møde tirsdag aften. Mødet var generalforsamling på den efterskole vi 4 børn har gået på, hvor min far har været formand de sidste nok 15 år. Han stod op og aflagde formandsberetning og fik ellers brugt aftenen på at få givet stafetten videre og sige farvel.

Onsdag morgen vågner han med smerter, fik hjemmebesøg af lægen og blev indlagt på Horsens sygehus. Min svigerinde + de 4 børn var forbi onsdag aften. Min søster, hendes mand + 2 børn var ligeledes forbi. Torsdag var min søster der og min bror, hans kone og jeg tog til Horsens. Efter et par timer blev min far udskrevet for at komme hjem. Vi fulgte ambulancen hjem og jeg hentede min mand og søn. Vi kom hjem og var der 1 times tid, hvorefter min far stille sov ind.

Hele familien fik taget deres afsked. Os børn og min mor fik sagt de ting vi gerne ville inden han døde. Mens han havde sine sidste øjeblikke i livet blev han holdt i hånden og havde familien samlet omkring sig. Min søn vinkede farvel til sin bedstefar og jeg kyssede ham en sidste gang på panden.

Udsyngning foregik fredag hvor den nærmeste familie var samlet + et par venner og vi fik sunget ham afsted til kapellet. Det var en smuk dag og dejligt samvær med familien.

Begravelsen skal foregå på torsdag kl 13 og vi håber på en smuk dag.

Vi er trætte idag tager en stille og rolig aften og lader op til en heldigvis kort uge med arbejde.

9 kommentarer:

  1. Det gør mig ondt, men hvor det glæder mig i fik lov til at gøre det på denne måde! Samlet og stille.
    Knus Tina

    SvarSlet
  2. Hvor gør det mig ondt på dine og familiens vegne, men hvor der det dejligt at høre, at både I og han fik så "ordentlig" og smuk en afsked, når det nu skulle være. Og så rører det mig virkelig, at han klarede at aflægge beretning på efterskolen! Respekt for hans engagement og vilje!

    SvarSlet
  3. Åhhh kære Anne, masser af tanker herfra til dig og din familie. Dejligt at i nåede at sige ordentlig farvel til ham, håber det kan "varme" jer lidt i en svær tid.
    Kram Lena

    SvarSlet
  4. Hvor er det dog umådelig trist, Anne. Du fortæller så rørende om det sidste farvel, og ja, jeg er let til tårer, så de triller af sted. Jeg sender dig en masse tanker.

    Kh Line

    SvarSlet
  5. Åh, kære Anne. Jeg synes ikke, det er ret lang tid siden, du fortalte om din bror. Jeg kondolerer og håber for dig at du får det solskin du ønsker idag. Jeg får gåsehud på armen, når jeg hører, at I fik en trods alt smuk afsked med ham, så har han ikke kunnet have mere kærlighed hos sig. Mange knus Heidi

    SvarSlet
  6. det gør mig ondt, men sikken en smuk afsked, ville ønske alle kunne få så smuk en ende med sin familie og kære omkring sig.....

    SvarSlet
  7. Åh, kæreste Anne - hvor gør det mig altså ondt! Livet kan bare synes så meningsløst og uretfærdigt. Men hvor er det godt, at du kan se det smukke i det - at I fik sagt ordentligt farvel, at han havde en værdig død. Jeg håber, at du kan holde fast i det, her midt i sorgen. Kommer til at tænke meget på dig i disse dage.

    Kh
    Anna

    SvarSlet
  8. Kære Anne. Kondolerer. Rart at i fik taget afsked, selvom det er svært. At din far var omgivet af hele sin familie må have været en rar følelse.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...