lørdag den 27. april 2013

Begravelse torsdag...

Det var en smuk dag torsdag og min mor ønskede at vi børn (+min afdøde brors kone) skulle hilse på begravelsesdeltagerne...godt der engang imellem var lidt pause, så jeg lige kunne sunde mig. Men det var godt at hilse på alle folk og det var en stor flok af mennesker...198 styks i kirken. Jeg bliver stolt over at se hvilken berøringsflade min far havde og kirken var fyldt næsten op. Min far var gammel FDF leder og der mødte 2 af hans FDF'ere op og bar fanen da vi bar kisten ud. Der var desuden mødt internationale og nationale samarbejdspartnere op for at mindes min far og tage afsked - jeg vidste det godt i forvejen, men det er dejligt at få bekræftet at ens far var respekteret privat og som karrieremenneske.

Jeg havde diskuteret lidt frem og tilbage med mig selv om jeg ville bære kisten fra kirken, men besluttede at det ville jeg gerne - hvilket jeg er glad for at jeg gjorde, for det var en god sidste ting at gøre for min far. Vi var børn og svigerbørn til at bære og det var en dejlig ting at gøre sammen.


Efter begravelsen var der mindehøjtidelighed på en restaurant i byen. Det var nogle dejlige mindeord der blev delt og mit hjerte fyldes med stolthed over den far der blev beskrevet og jeg kunne kun samtykke. Efter højtideligheden var vi et smut forbi kirkegården og se graven, hvorefter den nærmeste familie tog hjem til min mor og fik aftensmad.

Min familie og min yngste brors familie blev og sov og vi havde en stille og rolig dag i samvær med hinanden.

Alt i alt har det været en begravelse og afsked, som vi håbede på og nu kommer tiden hvor jeg lige så stille komme igang igen og energien vender tilbage. Tak for alle jeres venlige ord og søde kommentarer på det seneste. Dejligt at møde opmuntring og forståelse fra jer.


1 kommentar:

  1. Lyder som en smuk begravelse, og dejligt at folk møder op og er med til at bidrage ved hjælp og kærlige ord og fortællinger
    Sikke en masse smukke blomster.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...