tirsdag den 22. januar 2013

Hæklet hue - Opie-style (ref. til Sons Of Anarchy)

Jeg så dette indlæg hos Karina/Tungelunden og tænkte at den måtte jeg lave. Hvorfor så lige denne hue fremfor så mange andre? Jeg har næsten altid mit hår sat op, hvilket ikke fungerer så godt med en hue. Så sidste år brugte jeg kun pandebånd....men det er altså ikke altid nok. Så ideen var at jeg skulle have en hue, hvor en knold kunne være i uden at hovedet så deform ud ;)

Her er resultatet:


Det er hæklet i ren uld, som jeg sjovt nok har fundet hos citystoffer (jeg er næsten deres bedste kunde ;)). Der er brugt 4 nøgler garn (der går en del til puff-stitches). Jeg lavede den stram omkring hovedet, så den er mindre end opskriften siger, men samme længde. Den er lavet efter denne opskrift. 

6 kommentarer:

  1. Hvor er den fin Anne - og klæder dig godt. Skønt med sådan en hue i dette vejr! /Christine*

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, jeg er virkeligt også selv rigtigt godt tilfreds og den er testet og godkendt i vejret ;)

      Slet
  2. Flot farve! Den bliver du garanteret glad for :) Jeg ELSKER min den blå fra forrige år, den gule du har linket til har min niece fået på hovedet.. den var lidt lille i størrelsen nemlig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak...jeg er allerede glad for den og den fungerer perfekt til at have over håret når det er sat op :) Tak for inspirationen :)

      Slet
  3. Lækker hue - og ja, den er meget Opie-style!! :-) (fedt, at der er andre, der også ser den serie, den er jo vildt fed....)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og glad for at der i det mindste var én der forstod min reference :) For ja, den serie er vildt fed, men vist ikke til alt for sarte sjæle ;)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...