torsdag den 1. november 2012

Sygdom og arbejde

Vi har lige været igennem en uges tid hvor bettemanden har været hjemme med sygdom - først tænder og så reaktion på vaccine. Desuden skranter jeg også (læs: andre mener jeg burde blive hjemme). Men nej hvor er det bare svært med den dårlige samvittighed og den ved jeg I alle kender til. Jeg er psykolog og de folk der kommer til behandling hos mig, har ventet op mod et år og der er ikke nogen der lige kan tage over. Mange andre mennesker føler et ansvar overfor kolleger, da de som oftest skal løbe hurtigere, men jeg føler et stort ansvar overfor mine patienter. Mange af dem har det rigtigt dårligt og selvfølgelig kan det være en befrielse ikke at skulle til psykologen i denne uge, men for de flestes vedkomne (håber jeg) er det træls at der kommer huller i behandlingen. Men samtidigt kan jeg hverken gøre for egen sygdom eller min søns....og jeg skal jo også være der for min søn og få min egen familie til at fungere. Jeg kan selvfølgelig ikke forvente at min mand tager fri hver gang (hvilket han er rigtig sød til at gøre) og min mor hjælper. Så det fungerer, men jeg er stadig fanget i den dårlige samvittighed overfor min egen familie og mine patienter...åh det er svært - det er heldigvis snart weekend :)

1 kommentar:

  1. Det er så svært at få det til at balancere, når børnene eller en selv er syg. Jeg har også altid dårlig samvittighed, når vi bliver ramt - enten over for mine børn eller over for mit arbejde eller kunder... Men kan godt forstå, at det er endnu værre med det job, du har. KH Maria

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...