mandag den 3. september 2012

Stafet for livet...kræftarrangement

I weekenden var Anton og jeg med mine forældre til noget der hedder Stafet for Livet i Rønde. Det er et arrangement hvor Kræftens Bekæmpelse bliver støttet og hvor der skabes opmærksomhed omkring kræft. Der var motorcykelture, hoppeborg, pølsevogn og en masse andre ting, men vigtigst var stafetten. Den startede med at alle kræftpatienter (nuværende og tidligere) gik med en gul t-shirt og en solsikke forrest og startede stafetten. Herefter gik vi andre således i støtteoptog til dem bagefter.
Jeg kan ikke huske nogensinde at have set min far i gult, men nøj hvor det klædte ham og de andre, at lyse op og markere at de havde kæmpet eller kæmpede for livet. Og fantastisk at se stafetten være igang hele dagen (og natten, men der tog vi hjem) og folk tog runden for at samle penge ind og markere deres støtte.
Om aftenen var der lysceremoni, hvor der blev tændt lys i papirsposer (hvor man kunne tegne eller skrive hilsener på) og således mindes dem, der har tabt kampen.


 Til denne del af arrangementet kom den resterende del af familien - både for at støtte min far, men også for at mindes min bror. Det var en meget bevægende ceremoni og tårerne løb for alvor, da min brors ældste børn (de sad på hver side af mig) begyndte at græde over savnet på deres far. Og hvad andet kan man gøre end at trøste og være der for dem. Men åh hvor er det svært og hvor har man bare svært ved at acceptere, at en del af deres livshistorie er at miste deres far. Jeg er så stolt af børnene og min svigerinde, for de klarer det alle sammen så flot, men hvor må det være hårdt og hvor ville jeg ønske jeg kunne gøre mere...

2 kommentarer:

  1. Det lyder som et fantastisk arrangement! Føler sådan med børnene, det er bare ikke fair at miste sin far! De er ofte i mine tanker. Men hvor er de heldige at de har jer og resten af din familie!

    SvarSlet
  2. Ok, skørt den skriver mig som unknown, havde jo logget ind som den bad mig om :)

    Louise S

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...