torsdag den 27. september 2012

Hmmm...hvad syntes du?

Jeg har længe overvejet om jeg skulle sælge af de ting jeg laver, men hver gang er jeg stoppet ved, at jeg ikke syntes at finish er godt nok uden en overlocker...men nu har jeg fået mig en overlocker...jubiii. Men det betyder jo også lige pludseligt, at det så ikke kan bremse mig længere...hmm.
Hvorfor vil jeg sælge?
Jeg elsker hele processen med at se stoffet og sammensætningerne med andre stof til en kreation. Hele skaberprocessen syntes jeg er fantastisk. Men jeg må samtidigt sige at sønnen ikke vokser så hurtigt at han har behov for SÅ meget tøj. Allerede nu syntes jeg han har lidt for meget, men jeg kan jo så godt lide at sy, så det er svært at stoppe...og så ville det næsten give mere mening at sælge noget af det.

Hvorfor ikke sælge?
Jeg gider ikke sy 10 bluser der er ens, jeg kan godt lide at skabe det forskellige og lege med forskellige størrelser (hvilket salg ikke udelukker). Janteloven siger mig også at folk ikke gider betale de penge det koster at lave noget unika i god kvalitet...hmm. Hvis jeg får for mange bestillinger vil det stresse mig (måske)...

Uhh det er svært...hvad siger du?

9 kommentarer:

  1. Jeg sprang ud i det da jeg fik min overlocker for år tilbage. Med alle de idéer jeg havde ville mine piger drukne i tøj (hvilket de allerede gør) og mine piger synes ikk drengetøj er in at gå med, så ja det sagde sig selv. Jeg laver unika ting men også enkelte på bestilling og så finder jeg tit en løsning med kunderne som jo oftes har sine egne idéer til hvordan det skal se ud. Så jeg siger da bare spring ud i det, du laver så mange flotte ting. Her drømmer jeg om at kunne nøjes med at hygge mig ved maskinerne.
    I perioder har jeg rigtig mange bestillinger, men har lært mig selv at sige stop når jeg kan se der er for mange i bogen der venter, så jeg stadig har max 3 ugers leveringstid, hvilket jeg synes er på grænsen til at være for lang, men gør altis mine kunder opmærksom på leveringstiden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen jeg vil da håber at det viser sig at være en succes ligesom dig...nu har jeg i hvert fald bestilt noget stof, så må vi se...:)

      Slet
    2. bare hold fast i det du elsker så bliver det for meget og for ens så hold lidt pause. det er kun enkelte ting jeg har som kan bestilles ellers er det bare mine idéer jeg laver, og oftes synes jeg det bliver solgt forholdsvis hurtigt, og ind i mellem noget der kommer i pigernes skab når de springer i ny str :o)

      Slet
  2. Euskal helt sikkert gøre det. Hvad har du at miste? Det er så fedt når der er nogen der vil købe ens ting ;) og det du laver er bare super lækkert!! Do

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for rosen og håber da bestemt at der er andre der syntes det samme :)

      Slet
  3. Kære Anne

    Uha, jeg har også været i de overvejelser - mange gange. Da jeg startede med at sy børnetøj for nogle år siden, solgte jeg en kort overgang på Trendsales. Men jeg blev hurtigt træt af det, for bestillingerne stressede mig, og folk ville have det speciallavet (10 cm længere eller kortere eller bredere eller sådan noget i den stil). Samtidig synes jeg ikke tonen på Trendsales er særlig rar. Så begyndte jeg at sælge via en børnetøjsbutik i Århus. Jeg ved ikke, hvor jeg fik energien fra, men jeg syede og syede, så det blev til små kollektioner - 20 kjoler, 20 nederdele osv. Det var fantastisk at aflevere i butikken og dejligt at høre kundernes kommentarer, men nej hvor var det også hårdt at få de små kollektioner færdige. Nu er det bleve sådan, at jeg syr det, jeg har lyst til - og er der for meget, som Lara ikke kan bruge, sætter jeg det til salg. Jeg har fundet ud af, at timelønnen aldrig kan tjenes ind - så man skal altså gøre det, hvis man synes, det er hyggeligt og rart at sidde og sy. Derfor gider jeg heller ikke masseproducere - det er simpelthen for kedeligt og ikke de småører, man tjener, værd.
    Slutteligt skal det siges, at jeg også var i tvivl om, hvorvidt jeg var en god ok syerske til at kunne sælge mine ting. Jeg er dog sikker på - sådan som jeg kender dine syprojekter - at du roligt kan sælge ud af dine kreationer.

    Kh
    Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Anna...dejligt at høre andres erfaringer og kunne lære af det. Jeg vil helt klart sy fordi jeg lyster og elsker at skabe. Derfor har jeg også været i tvivl om jeg skulle sy på bestilling, men det kan godt være at jeg skal lade være med det...eller i hvert fald lige se tiden an...

      Slet
  4. Jeg synes, du skal sælge.

    Jeg synes ikke, du skal lave noget der er ens, hvis ikke du har lyst til det. Unikt tøj, som andre ikke har, må da være noget folk vil have.

    Og hvis der er ventetid, er det bare med til at gøre det mere eksklusivt og spændende. Jeg ved godt at børn vokser, men så må du spørge til størrelse, når du når til bestillingen.

    Kan du give et eksempel på en pris på et eller andet?

    God søndag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er godt at få boostet lidt :) Et priseksempel kunne være en bluse tilsvarende dem jeg har vist på blogger til 230 kr. Men overvejer også at sy bodyer, heldrageter, huer, elefanthuer og alt muligt andet...hmm nu må vi se hvad jeg lige kommer igang med først. Det bliver nok stoffet der bestemmer :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...