mandag den 9. april 2012

Zpagetti revidering og færdigt tæppe på 2 døgn

Da jeg kom igang med at hækle på tæppet, så fandt jeg ud af at det ikke var helt optimalt med de valgte farver og var derfor nede i Yarnfreak og få byttet den petroleumsblå til en hvid, der kunne lysne lidt op (det var faktisk min mand der spottede at det blev for mørkt).






I påsken var vi i sommerhus med svigerfamilien (hvor Anton er eneste barnebarn), dvs. der var mange hjælpende hænder, så jeg havde frie hænder til at hækle på mit gulvtæppe.



Hertil nåede jeg efter første par timer efter vi ankom til sommerhuset (billedet er taget næste morgen)



Mums for nogle farver...:)






Efter nogle gode hækletimer, var jeg kommet så langt.



Og den sidste aften, i begyndende tusmørket, blev tæppet erklæret færdigt. Så mangler det blot at blive dampet og glattet....og så er det klar til at flytte ind på sønnikes værelse når vi overtager huset :)

4 kommentarer:

  1. Sikke nogle fede farver... han skal helt sikkert nok blive glad for sit nye tæppe :-)
    Har du ikke helt ondt i armen efter sådan en omgang zpaghetti?

    SvarSlet
  2. Jeg kunne godt mærke det en smule i håndleddene, men ellers ikke...det var bare fedt at se det tage form og blive sådan som jeg gerne ville have ;-)

    SvarSlet
  3. Må jeg spørge hvordan man damper og glatter et tæppe? Jeg hækler selv, og er i gang med et i bomuld nemlig, og det tænker hvordan man bedst får det fladt..? Tak ,-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg endte med ikke at have behov for at dampe det, men lagde det blot i presse under et andet tæppe en uge og så var det fint og glat :-) Beklager det lidt sene svar, men jeg er først kommet hjem fra ferie igår :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...