onsdag den 26. september 2012

Start i vuggestue

Så er der start i vuggestue og der skal jo noget grej til...både navn på alting og tøj der kan ligge parat ved uheld og lignende. Ja det med navn havde jeg da tænkt på, men ikke udført det og når man syr en del selv, ja så kan man jo ikke blot skrive på mærkerne. Desuden skulle han jo have noget tøj liggende i tilfælde af uheld og lignende, hvilket betød at vi ikke havde nok tøj til ham. Normalt ville jeg nok sy det, men i dette tilfælde kunne det ikke rigtigt betale sig når hver del kostede 70 kr. Så de blev istedet personliggjort med lidt strygestof.












Vi har kun brugt hue til Anton i vinterhalvåret og han har kun haft hue på et par gange de sidste måneder, men i vuggestuen vil de gerne at børnene har en elefanthue...så vupti, så blev den lavet (godt mønsteret lå i gemmerne).





Desuden skulle bettemanden have en softshell heldragt og den vi prøvede hos nogle venner sad stramt i str. 86, så tænkte at det nok skulle være str. 92. Meeen var alligevel så snarrådig at prøve dem på Anton i butikken og spørge om hjælp. I samråd blev ekspedienterne enige om at det var bedst med en str. 98....STØRRELSE 98...2-3år. Jah...han er da næsten 10 mdr., men der skulle lægges lidt ind på arme og ben...de er trods alt ikke helt så store ;-) Så nu er vi klar til imorgen og glæder os...:-D

3 kommentarer:

  1. UH, spændende. Imorgen skal min lille Frederikke starte u børnehave, og jeg er SÅ spændt. Jeg har også sådan en soft shell heldragt- er det den fra Name It, du har?- og jeg er virkelig glad for den. Meget bedre end det todelte thermo tøj, ihvertfald, mens hun stadig er lidt lille. Knus Heidi

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er den fra Name It....nu hvor den er syet tilpas, så kan vi også begynde at få glæde af den ;-) Tænkte også at den var bedre, idet Anton generelt er meget varm, så thermotøj var for varmt og regntøj uden mulighed for at ånde...

      Slet
  2. Smart, selvfølgelig kan det strygestof jeg også købte (og aldrig har fået brugt!) også bruges til at pimpe købte sager op!
    Ih, Anne jeg har sagt det før, men siger det gerne igen: du er godt nok flittig;-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...