søndag den 19. februar 2012

Hættetrøje + bukser

Så blev jeg endelig færdig med min hættetrøje og den blev lige som jeg gerne ville have...



Selve stoffet er fra en bluse jeg ville sy til mig selv og da den så kom på, så sad den rigtigt dårligt...og det er jo ligesom svært at sy en bluse større...so what to do, what to do...noget til bettemanden.



Inderstoffet er fra min pt. yndlingsdesigner HamburgerLiebe og nogle gange MÅ man bare ha...så må vi jo se hvilke flere projekter der kommer fra dette stof.



Syntes det var fedest med lidt gang i den, så det blev gul lynlås og rib....det samme tema skulle jo gå igen i bukserne, så det blev til gult snørebånd.



Der er dog også elastik i - havde regnet med at bruge snørehuller, men det duede ikke i strækstof. Lige så snart jeg trak i stoffet, så gik stoffet af samlingen...så det blev til en form for knaphuller istedet.


Jeg kan allerede nu godt afsløre at det ikke er sidste gang jeg syr hættetrøjen...der er mange kombinationsmuligheder med stof og detaljer, som jeg rigtig godt kan lide.


10 kommentarer:

  1. Hvor er det bare fint, så fed en detalje med gul lynlås og kant.

    SvarSlet
  2. Hvor er det altså en skønt lille sæt! Er vild med din farvesammensætning.

    SvarSlet
  3. Den er rigtig fin. Kunne godt være jeg skulle sætte mig for at lære det med at sy

    SvarSlet
  4. Hvor er det et rigtig fint sæt! Du er da bare så dygyig :)
    Har iøvrig sendt dig en mail, har du modtaget den?

    SvarSlet
  5. Hvor er den lækker, flot arbejde! Kan godt forstå det ikke er den sidste, jeg sidder da også og overvejer en nu;-)
    Hvilket mønster har du brugt?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har brugt mønsteret fra det nyeste Ottobre blad...mit blad er på svensk, så jeg har selv gennemskuet hvordan det skulle sys sammen, for jeg fatter meget lidt svensk ;-)

      Slet
  6. Fedt stykke arbejde :) nu får jeg selv lyst til at sy en hættetrøje men er det ikke også meningen vi skal inspirere hinanden her i blogland?!? :))

    SvarSlet
  7. Tak for alle de søde kommentarer - glad for at det inspirerer...når jeg får lavet noget godt, inspirerer det også mig til at lave mere, så jeg skal vist prøve mønsteret i det stof jeg udlovede som give away body, der skulle gerne blive noget tilovers ;-)

    SvarSlet
  8. Sikke et fint sæt!

    Det omtalte jakkemønster er fra Ottobre 6/2007 - s.8 :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...